dnes je 21.11.2024

Input:

Informace pro správné podávání podkladů k ošetřovnému ze strany zaměstnavatele

10.6.2020, Zdroj: Česká správa sociálního zabezpečeníDoba čtení: 2 minuty

Situace kolem viru Covid-19 citelně dopadla na zaměstnance a zaměstnavatele. V souvislosti s uzavřením školských zařízení vyvstala potřeba péče o děti zaměstnanců, kteří uplatňují nárok na ošetřovné.

K rychlému a bezproblémovému zpracování dávek ošetřovného mohou jednotliví zaměstnavatelé přispět řádným podáním podkladů. Tím pomohou jednotlivým správám sociálního zabezpečení zvládat efektivně zpracovávat a urychlit výplatu jednotlivých dávek ošetřovného.

Jak má tedy zaměstnavatel správně podat podklady:

  • Po převzetí podkladů od zaměstnance zaměstnavatel provede kontrolu úplnosti podkladů – správné vyplnění žádosti o ošetřovné a zejména měsíčního výkazu péče o dítě.
  • Měsíční výkaz péče je třeba zasílat na OSSZ až po skončení kalendářního měsíce, aby byly vyplněny všechny potřebné údaje až do konce měsíce, tj. skutečně odpracované směny atd.
  • Podklady je třeba zaslat přímo příslušné okresní správě sociálního zabezpečení (v Praze Pražské správě sociálního zabezpečení, v Brně Městské správě sociálního zabezpečení Brno, dále jen „OSSZ“), a to podle sídla zaměstnavatele, popřípadě sídla zaměstnancovy mzdové účtárny.
  • Podklady je nejlepší zasílat prostřednictvím datové schránky příslušné OSSZ.
    Pozor, výkazy péče se nezasílají do datové schránky ePodání ČSSZ! Tato schránka je určena jen pro automatizovaně zpracovávané tiskopisy (např. příloha k žádosti o dávku).
  • Podklady lze zasílat též na elektronickou adresu podatelny příslušné OSSZ s uznávaným elektronickým podpisem či
Nahrávám...
Nahrávám...