Opatření ke zvýšení ochrany klientů cestovních kanceláří v případě úpadku projedná vláda. Cílem je uplatnění nároku klienta v plném rozsahu.
V současnosti se některé pojišťovny v případě úpadku cestovní kanceláře odvolávají na zákon o pojistné smlouvě a navracejí zákazníkům pouze část vložených prostředků. Základním a hlavním cílem návrhu je tak zajistit zvýšenou ochranu a jistotu zákazníka v případě úpadku cestovní kanceláře v plném rozsahu jeho nároků. Návrh proto zpřesňuje pojištění cestovní kanceláře tak, aby byla jednoznačně, transparentně a beze zbytku zajištěna ochrana zákazníků, a nedocházelo k různým výkladům zákona v jejich neprospěch.
Dalším z cílů navrhovaných změn v návrhu novely zákona je zlepšení informovanosti spotřebitele o tom, kdo pořádá zájezd prodávaný zprostředkovatelem.
Pro cestovní kanceláře se zpřísní podmínky vydání koncesní listiny na provozování cestovní kanceláře, upraví se dozor nad jejich činností a zavede se správní trestání. Nově budou mít cestovní kanceláře povinnost vést evidenci o počtu prodaných zájezdů, poukazů na zájezd a výši tržeb.
Připravované změny:
- spotřebitel bude informován o tom, kdo pořádá zájezd prodávaný zprostředkovatelem (cestovní agenturou) prostřednictvím internetu (prodej zájezdu on-line);
- žadatel o koncesi bude povinen předložit doklad o zaplacení pojistného a…